De heenreis

17 februari 2018 - Gianyar, Indonesië

Dag 1 en 2. 15/16 februari 2018

Beste blogvolgers,

Dag 1 en 2 van ons avontuur naar Bali speelt zich vooral af in de lucht. Omgerekend naar nieuwe tijd hebben wij namelijk bijna 24(!) uur gereisd voordat we op onze bestemming zijn aangekomen. Nadat we donderdag eerst een hapje hebben gegeten met onze ouders is het punt van afscheid echt aangebroken. Met een dubbel gevoel stappen wij richting de douane poortjes, blij om aan het avontuur te beginnen maar toch verdrietig om de familie een tijdje niet te zien.

In de Europese tijdzone reizen we bijna heel de nacht richting Rusland. Omdat de tijd richting het oosten vooruit gaat wordt het al snel weer licht buiten. De eerste vliegtuigmaaltijd viel niet tegen. Als je pils/wijn, gehaktballen en broodjes kan combineren kun je twee heren gelukkig maken. De rest van de nacht hebben we nauwelijks kunnen slapen en ons uit ellende bezig gehouden met het kijken van films in het vliegtuig. Het enige nadeel was een gangpadbuurman die het liefst de volle 17 uur zou willen slapen, wat een bezoek aan het toilet lastig maakte.

Over de reis tot Singapore Airport is verder niet veel spannends te melden. Nou, één puntje van kritiek; de gene die bij KLM bedacht heeft dat rösti met een nat ei in curry saus lekker is als ontbijt, mag zijn spullen pakken. Na een goede landing op Singapore werden we verzocht het vliegtuig te verlaten voor een schoonmaak en voor het wisselen van passagiers. Na een klein uurtje konden we onze vlucht weer vervolgen.

Van Singapore naar Denpasar is het nog ruim 2 uur vliegen, al is dat natuurlijk een peulenschil met de 12 uur die we er al op hebben zitten. Om 20:30 lokale tijd (13:30 Nederlandse tijd) landen we zoals gepland op Denpasar Airport. We zouden om 21:00 door onze contactpersonen Indira en Novi worden opgehaald bij de exit. Helaas dachten circa 100 look-a-like Balinezen dat ze taxi moesten spelen wat onze zoektocht moeilijk maakte. Gelukkig hadden ze gewoon wat vertraging en werden we om 21:45 opgehaald door twee hele vriendelijke vrouwen.

Na een interessante reis die door een tussenstop bij een lokaal restaurant genaamd: ‘Mac Donalds’ (aanrader als je echt honger hebt)  tot 23 uur duurde kwamen we aan bij het Slukat. In het Slukat hebben wij allebei onze eigen kamer gekregen met een tweepersoonsbed, klerenkast, tv en airco. We slapen onder een yoga centrum dus met onze aura’s komt het wel goed de komende tijd. Nadat we onze eerste salamander uit de keuken hebben verjaagd met behulp van 4 vliegenmeppers zijn we gaan slapen. Morgen, zaterdag 17 februari zijn we door Indira uitgenodigd bij een crematie. Naast het bezoek aan deze crematie willen we kijken of onze pinpassen het doen en of we al een scooter kunnen huren.

De vlog en foto’s komen later online omdat we op onze kamers geen Wi-Fi hebben.

Groet,
Jim en Richard a.k.a de Balimedewerkers.

1. Daphne:
    Goud 😂😂😂😂
  2. Janine:
    Geweldig 😂 Verheug me nu al op jullie andere verhalen 👏🏼
  3. Eric:
    17 februari 2018
    Top om jullie belevenissen mee te maken. Ben benieuwd naar de foto's.
  4. Henriëtte:
    21 februari 2018
    Goed geschreven! Nu de volgende lezen. En ik heb de vlog al gezien, dus krijg al wat meer beeld van jullie situatie ;)