Nusa Penida

25 april 2018 - Nusa Penida, Indonesië

Afgelopen vrijdagochtend om 09:00 met een snelle boot vertrokken naar Nusa Penida. Nusa Penida is een eiland wat bij Bali hoort en aan de rechterkant van Bali ligt. Als je goed op de kaart kijkt snap je waarom wij het 'het ei van de kip' noemen.

Na een boottochtje van iets meer dan 30 minuten kwamen we op een prachtig zandstrand aan. Vanaf de haven hebben we voor drie dagen een scooter kunnen huren. Die scooter bleken we zeker nodig te hebben. Met alle bagage en twee man per scooter zijn we naar het hotel gereden. Vrijdag heb ik lekker aan het grote zwembad gelegen en genoten van de mooie omgeving.

Zaterdagochtend om 06:30 mijn ontbijt weggewerkt, koude koffie, zoete jus d'orange en een nat ei, ideaal begin van de dag. Daarna een flink stuk gaan hardlopen over een prachtig strand met de zonsopgang. Onderweg op het strand helaas veel troep tegen gekomen.. van plastic tot dode dieren, alles spoelde aan. Zaterdagmiddag met de scooter naar Kelingking beach gereden. Na een uur gereden te hebben over een weg die ze in België 'slecht' noemen bij een pracht strand aangekomen. Dit strand was wel gelegen onder aan een enorme klif met een magistraal uitzicht over een enorme zee. We hebben er met een groep voor gekozen om de afdaling aan te durven.

Na een levensgevaarlijke afdaling van 45 minuten op het mooie strand aangekomen. Het was er zo mooi dat we er voor gekozen hebben om de rest van de middag te blijven.

Zondagochtend stond de vierde snorkeltrip van Bali op het programma. Het was tot nu toe ook de mooiste. We hebben vier stops gemaakt. De eerste stop was bij het Manta punt. Manta's zijn enorme roggen die een spanwijdte van wel 4 meter kunnen krijgen, het was intensief om met ze mee te zwemmen en erg indrukwekkend. De tweede spot was dichtbij het strand, er was veel koraal te vinden met de bijbehorende regenboogvissen. De derde plek was een speciale, In het water was een Boeddha tempel gemaakt. De laatste plek waar we in het water konden voerden ze tonijnen. Ik was dat tonijnen groot waren, maar als ze op je af komen om kip te eten blijken ze nog enger. Zondagavond weer terug met de boot naar Bali vertrokken om uit te rusten voor de les week.