Verhuizing, kappersbezoek en de brugklas.

29 maart 2018 - Gianyar, Indonesië

De week begon wat minder dan normaal, nadat mijn airco al twee dagen kapot was en de reparateur toevallig net ziek was, werd het nog erger. De volledige hoofdstroom ging kapot. De stoppen sloegen na 10 minuten, als we geluk hadden één uur er weer uit. Na meerdere logeerpartijtjes in andere kamers konden we eindelijk permanent verhuizen. De school waar we les geven heeft voor ons nieuwe kamers geboekt in een guesthouse 50 meter verder op. Hier hebben Jim en ik weer een eigen kamer gekregen met badkamer, een nette oplossing dus.

Afgelopen woensdag ben ik samen met de Yente (een Belgische leraar) en Antoine (een Franse leraar) naar de kapper geweest in Sukawati. Sukawati is een dorp op 20 minuten rijafstand met de scooter. Tenminste, dat is zonder veel verkeer. De heenweg zijn we met gevaar voor eigen leven in 30 minuten tussen de vrachtwagens door gescheurd. De scooters rijden hier rond de 100 kilometer per uur dus verplaatsen we ons snel. Toen we bij de kapper aankwamen was hij helaas dicht, niemand wist waarom. Waarschijnlijk had de kapper een ceremonie voor een van zijn scharen of iets anders wat niet ondenkbaar is. Gelukkig was er in die straat nog een kapper die ons hartelijk ontving. Hij sprak geen Engels en had alleen foto's ophangen van bekende mensen of voetballers met bijbehorend kapsel. Daar kon je uit kiezen en verder was het hopen op een goede afloop. Ik beet het spits af en ging als eerst. Na 45 minuten, een precieze knipbeurt, twee wasbeurten en een massage was hij klaar. Na 2 uur waren de andere ook klaar en konden we weer les geven.

Elke maandag- en donderdagochtend gaan Jim en ik naar de publieke middelbare school. De leerlingen zijn daar rond de 15 jaar oud. We geven ze in de ochtend Engels les. Het niveau van de leerlingen is erg wisselend, waar de een al zinnen kan maken in het Engels, weet de ander niet dat Engels een echte taal is. Het is dus lastig om les te geven. Het is wel erg interessant om in deze omgeving les te mogen geven. De klas zit heel de dag in hetzelfde lokaal. Dit proberen ze mooi te versieren. Binnenkort laten we hier meer foto's van zien.

1. Henriëtte:
    3 april 2018
    Zelf ook tevreden met nieuwe look?
    Ik ben erg benieuwd naar de lokalen op de public school!
    En fijn dat jullie weer een comfortabele verblijfplaats hebben. Je raakt toch gewend aan een bepaalde luxe ;)

Groeten, Henriëtte