Verjaardagsweekend in Canggu en nachtelijk tempel bezoek.

12 april 2018 - Gianyar, Indonesië

Afgelopen donderdag werd ik blij verrast door het bezoek van mijn moeder en haar beste vriendin. Ik wist van niks want Jim had het achter mijn rug om geregeld. Het was heel leuk om ze weer te zijn en een rondleiding te geven in het Slukat Learning Center. Op vrijdag zijn we met alle leraren en vaste medewerkers van het Slukat gaan snorkelen. Het was weer een prachtige snorkeltrip met vele vissen. We worden nog eens ervaren in snorkelen.

Vrijdagavond met Jim, Yente (Belg), Carter (Amerikaan) en Lea en Emilie (Frans) naar Canggu vertrokken. Voor het eerst zijn we met de scooter op weekend gegaan. Dit is relatief goedkoper dan met de taxi, al kost het beide geen drol. Vrijdagavond ben ik samen met ma en Marja wat gaan eten en verder hebben we rustig aan gedaan. Krachten sparen voor de zaterdagavond...

Zaterdag de Tanah Lot tempel bezocht. Ik heb tijdens mijn verblijf in Bali al vele tempels gezien, maar de Tanah Lot is wel erg mooi. Het is een tempel in de zee waar je alleen naar toe kan bij eb. Het enige nadeel aan deze prachtige tempel is het massatoerisme. Je kan er over de Japanners lopen en het is onmogelijk om een goede foto te maken waar je alleen op staat. Zaterdagavond kan ik in een woord omschrijven, geweldig. We zijn op stap geweest in La Favela (mocht je ooit in Bali komen, aanrader!). Twee vaste medewerkers van Slukat zijn ook gekomen om mijn verjaardag te vieren.

Ook over zondagochtend kan ik kort zijn, hoofdpijn. Mijn echte verjaardag begon dus met een licht ontbijtje. Na het lichte ontbijtje ben ik naar het hotel van moeders gegaan om mijn verjaardag daar te vieren. Toen ik ma en Marja had uitgezwaaid ben ik naar het strand gegaan. Een super mooi strand waar we uren in de golven hebben gezeten. 's Avonds heerlijk gegeten bij de Avocado bar en Pizza factory.

Een super weekend!

Dinsdag- op woensdagnacht samen met Jim en Carter naar een grote tempel op een berg geweest. We vertrokken om 04:00. Het was een schokkerige rit waarbij ik meerdere keren de afgrond heb zien naderen (letterlijk/figuurlijk). Het was het vroeg opstaan meer dan waard. We waren de enige in een enorme tempel op de berg. Na deze tempel zijn we naar een waterpaleis gegaan. Ook dit was heel ruimtelijk en natuurlijk. Toen we terug thuis kwamen toch maar mijn bed weer opgezocht...